دسته‌ها
شماره مجازی

شماره مجازی رایگان | ساخت و دریافت شماره مجازی خارجی (2024)

امروزه شاید کمتر کسی را بتوان یافت که در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی عضویت نداشته باشد. گسترش فعالیت‌ در انواع پلتفرم‌ و پیام‌رسان و نیز انجام آنلاین بسیاری از امور در سراسر جهان، کاربران را نیازمند حضور بیشتر در این فضا می‌سازد. بدیهی است که یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های حضور و فعالیت در فضای مجازی حفظ حریم خصوصی و تامین امنیت کاربران است. از آنجا که زمینه اصلی انجام بسیاری از فعالیت‌ها در عرصه مجازی ثبت شماره تلفن است و شماره تماس مهم‌ترین عنصر امنیتی هویت کاربران است، حفظ حریم خصوصی آنان اهمیت بیشتری می‌یابد. استفاده از شماره مجازی راهکار مناسبی به نظر می‌رسد که برای این مهم طراحی شده است. ماهیت مجازی این شماره‌ها نقش کلیدی در حفظ امنیت کاربران از جهات مختلف دارد. در این مطلب، با مفهوم شماره مجازی و انواع آن آشنا می‌شویم و درباره ساخت شماره مجازی رایگان و ویژگی‌های آن می‌خوانیم.‌

شماره مجازی رایگان

شماره مجازی چیست؟

برای آشنایی با شماره مجازی رایگان و شناخت ویژگی‌های آن، شاید بهتر باشد ابتدا با شماره مجازی آشنا شویم. همان طور که از نام آن مشخص است، شماره مجازی نوعی شماره تلفن غیر واقعی است که وجود خارجی ندارد. شماره مجازی را باید نوعی خدمات ارتباط تلفنی دانست که محدودیت مکانی خاصی ندارد و از پیش‌شماره کشور محل زندگی کاربر تبعیت نمی‌کند.

این شماره‌ها برای برقراری تماس، ارسال پیامک، تماس تصویری و دیگر کاربری‌های تلفن همراه یا تلفن نرم‌افزاری قابلیت استفاده دارند.

تلفن نرم‌افزاری را باید نوعی برنامه دانست که برای برقراری تماس‌های تلفنی از طریق اینترنت و به واسطه رایانه به جای دستگاه تلفن به کار می‌رود. شماره مجازی برای استفاده در تلفن همراه یا تلفن نرم‌افزاری (یا سافت فون، برای برقراری تماس از طریق اینترنت و سیستم ویپ voice over internet protocol) استفاده می‌شود. کاربرد فناوری ویپ، برقراری تماس و ارسال و دریافت پیام در اپلیکیشن‌هایی مثل واتسپ، google  voice و I message را میسر می‌کند. انواع شماره مجازی را می‌توان به چند تلفن وصل کرده یا بین آن‌ها جا به جا کرد.

شماره مجازی همچون شماره تلفن همراه یا شماره تلفن ثابت نیاز به سخت‌افزار خاصی همچون سیم‌کارت یا کابل‌کشی تلفن ثابت و آدرس فیزیکی ندارد. از آنجا که بستر برقراری هر گونه ارتباط از این شماره‎‌ها، اینترنت است، در هر دستگاهی اعم از تلفن همراه و رایانه قابل استفاده هستند.

برای تهیه شماره مجازی رایگان یا شماره مجازی مجانی و دیگر انواع شماره مجازی، باید به ارائه‌دهندگان این شماره‌ها مراجعه کرد. به طور معمول، انواع شماره مجازی را می‌توان از طریق وبسایت‌ها یا اپلیکیشن‌های ارائه‌کننده این نوع شماره تهیه کرد. با استفاده از این شماره‌ها می‌توان با انواع شماره همراه، تلفن ثابت و تلفن نرم‌افزاری تماس گرفت و پیامک ارسال کرد. انواع شماره مجازی از جمله شماره مجازی رایگان، به نوعی شماره مجازی خارجی است و بسته به نوع سرویس به‌کاررفته در آن ظرفیت‌هایی همچون دریافت و ارسال پیام، برقراری تماس و برقراری تماس تصویری دارد.

دریافت شماره مجازی

به طور کلی، به دو شیوه می‌توان شماره مجازی دریافت کرد: رایگان و غیر رایگان که در ادامه تشریح می‌شوند.

شماره مجازی رایگان

شماره مجازی رایگان یا شماره مجازی عادی از پرطرف‌دارترین و به‌صرفه‌ترین انواع شماره‌ مجازی به شمار می‌روند. شماره مجازی رایگان تنوع بسیار زیادی دارد که از کشورهای زیادی (حدود 150 کشور) با پیش شماره‌های مربوط به آن‌ها در سایت‌های و برنامه‌های ارائه‌دهنده عرضه می‎‌شوند.

ویژگی شماره مجازی این است که هر شماره فقط برای یک پلتفرم مانند تلگرام، واتسپ و مانند آن‌ها، قابلیت استفاده دارد. برای دریافت این شماره در سایت یا برنامه ارائه‌دهنده، کاربران پس از انتخاب شماره مدنظر خود باید ده تا بیست دقیقه آنلاین بمانند تا پیام فعال‌سازی را دریافت کنند. در صورت دریافت پیام، باید کد را وارد کرده و وارد پلتفرم شوند. شماره‌های هر کشور از اپراتورهای مخابراتی مختلفی عرضه می‌شود. عدد کوچک مقابل پیش شماره هر کشور اپراتور آن را به عنوان ارائه‌کننده شماره مجازی معرفی می‌کند.

در این سرویس، هر شماره به یک کاربر اختصاص دارد و تا زمانی که کاربر در پلتفرم موردنظر حضور دارد و از آن خارج نشده است، می‌توان از شماره استفاده کرد. برای نمونه، اگر شماره برای استفاده در تلگرام تهیه شده است، تا زمان خروج از تلگرام می‌توان از شماره استفاده کرد و نسبت به ضریب امنیتی آن مطمئن بود.

نکته قابل ذکر آنکه پس از گذشت زمان لازم، امکان دریافت مجدد کد وجود ندارد و همین باعث بالا رفتن امنیت شماره تماس و حساب کاربر می‌گردد. همچنین گفتنی است که برخی از سایت‌ها و نرم‌افزارها نسبت به تبلیغات غیرمجاز و شماره مجازی حساس هستند و ممکن است هنگام ثبت‌نام و ایجاد حساب کاربری، شماره مجازی رایگان را شناسایی و مسدود کنند.

شماره مجازی غیر رایگان

برای تهیه این گونه از شماره مجازی، سایت یا اپلیکیشن ارائه‌دهنده پس از پرداخت وجه توسط کاربر شماره مجازی را در اختیار او قرار می‎‌دهد. بدیهی است که شماره مجازی غیررایگان ضریب امنیت بالاتری دارد و در صورت بروز هر مشکل، می‌توان آن را با شماره دیگری جایگزین کرد یا در صورت از دست رفتن حساب کاربری، مجددا به اطلاعات آن دسترسی یافت. شماره مجازی غیر رایگان یا پولی نیز به دو صورت ارائه می‌شود: شماره مجازی دائمی و شماره مجازی اجاره‌ای.

برخی از مهم‌ترین ارائه دهندگان شماره مجازی عبارت‌اند از:

Dialpad, qomq ring control,google voice, call hippo, virtual phone, gras shopper, nextivo

این ارائه‌دهندگان با عرضه خدمات و ارائه تضمین و داشتن ویژگی‌های مختلف، پاسخ‌گوی نیاز کاربران هستند.

شماره مجازی دائمی

این نوع از شماره مجازی قابلیت برقراری تماس نامحدود و دریافت پیامک از بیشتر وبسایت‌ها و برنامه‌ها را دارد. شماره‌‌‌های مجازی دائمی همه با پیش شماره کشور آمریکا و کانادا عرضه شده و شماره مجازی آمریکا و شماره مجازی کانادا محسوب می‌شوند. به همین سبب، امکان ارسال پیام و برقراری تماس رایگان با شماره‌های آمریکا و کانادا از طریق این شماره‌ها وجود دارد. برای تماس با دیگر شماره‌ها و نیز ارسال پیام، باید شماره را از طریق ویزا یا مستر کارت فیزیکی شارژ کند. شماره مجازی دائمی از خدمات شرکتgoogle voice  است و شماره‌ مجازی مادام العمر به شمار می‌رود. با این همه، در صورت عدم استفاده بیش از یک ماه، شماره مجازی دائمی از طریق این شرکت به حالت مسدود و غیرفعال در می‌آید.

شماره مجازی دائمی نسبت به شماره مجازی رایگان کیفیت بیشتری دارد و به‌ندرت دچار مسدودی می‌شود زیرا از سوی بیشتر وبسایت‌ها و نرم‌افزارها و پلتفرم‌ها به عنوان شماره مجازی شناخته نمی‌شود. شماره مجازی دائمی برای ثبت اپل آیدی، ثبت‌نام در تلگرام و شبکه‌های اجتماعی و سایت‌های بین‌المللی بسیاری کاربرد دارد. همچنین در سیستم عامل‌های اندروید، آی او اس و ویندوز قابلیت استفاده دارند. از ویژگی‌های مهم شماره مجازی دائمی باید به داشتن گارانتی و نیز زمان تست شماره اشاره کرد که در صورت بروز هر گونه مشکل با شماره دیگر جایگزین ‌شده یا هزینه آن بازپرداخت می‌شود.

شماره مجازی اجاره‌ای

این نوع شماره مجازی که به شماره مجازی رنت و شماره مجازی موقت نیز معروف است را می‌توان برای مدت معینی اجاره کرد؛ از همین رو، کیفیت بسیار بالاتری نسبت به دو شماره مجازی رایگان و شماره مجازی دائمی دارد. با اجاره شماره مجازی در مدت مشخص، می‌توان تمام پیام‌های ارسالی به این شماره را دریافت کرد. شماره مجازی اجاره‌ای را باید در شمار شماره‌های خاص آورد که در عین کم‌طرفدار بودن، بسیار باکیفیت محسوب می‌شوند. حساسیت شماره‌ مجازی رایگان را ندارند و امکان هک، محدویت و مسدودیت آن‌ها بسیار کمتر است. شماره مجازی اجاره‌ای مربوط به سرویس خاصی نیست و قابلیت دریافت پیامک از تمام پلتفرم‌ها را دارند. شماره مجازی اجاره‌ای اغلب از ده کشور محدود عرضه می‌شود.

ویژگی‌‌های شماره مجازی

  • حفظ هویت کاربر:

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های شماره مجازی و نیز شماره مجازی رایگان حفظ حریم خصوصی و تامین امنیت کاربران است. شماره تماس مهم‌ترین بخش هویتی و اطلاعاتی کاربران است و بسیاری از افراد به دلایلی تمایل ندارند که شماره تلفن آن‌ها در ارتباطات مجازی قابل مشاهده توسط سایر کاربران باشد.

ثبت‌نام در بسیاری از وبسایت‌ها، شبکه‎های اجتماعی و پیام‎‌رسان‌ها از طریق ثبت شماره تلفن یا آدرس ایمیل است. با وجودی که در برخی از پلتفرم‌ها تدابیری برای این مهم اندیشده شده و کاربران می‌توانند در بخش تنظیمات، شماره تماس خود را در حالت ناشناس قرار دهند؛ اما در برخی دیگر از برنامه‌ها، پس از ثبت‌نام کاربران و ایجاد حساب کاربری، شماره تلفن آنان برای سایر کاربران قابل مشاهده است.

از این رو، با خرید شماره مجازی، که وجود خارجی ندارد، کاربران می‌توانند با شماره تلفنی جز شماره واقعی خود در این سایت‌ها، پلتفرم‌ها یا برنامه‌ها فعالیت کنند و هویت و اطلاعات آنان ناشناس باقی بماند.

  • ایجاد چند حساب کاربری:

در جهان امروز، گسترش فضای مجازی و توسعه انواع شبکه‎‌های مجازی و پیام‌رسان‌ها به حدی است که انجام بسیاری از امور و اشتراک‌گذاری اطلاعات و داده‌ها  فقط از این مجرا میسر می‌شود؛ بنابراین، گاهی نیاز به وجود چندین حساب کاربری برای استفاده هم‌زمان است.

  • استفاده هم‌زمان با چند دستگاه

دیگری ویژگی انواع شماره مجازی و شماره مجازی رایگان که آن را از شماره سیم‌کارت اپراتور مجزا می‌سازد، امکان استفاده از آن در چند دستگاه است. همچنین با استفاده از این شماره‌ها می‌توان به صورت هم‌زمان به چند شماره همراه یا تلفن ثابت متصل شد. علاوه بر این، می‌‌توان دستگاه‌های متصل به شماره را تغییر داد.

  • استفاده از خدمات بین‌المللی

چنان‌که می‌دانید به سبب اعمال تحریم، استفاده از خدمات برخی از وبسایت‌ها یا پیام‌رسان‌های خارجی برای ساکنان کشورهای تحت تحریم مقدور نیست؛ از این رو، هنگام ثبت‌نام و ساخت حساب کاربری در این وبسایت‌ها و پلتفرم‌ها، با وارد کردن کد پیش شماره کشور مبدا، ثبت‌نام کاربران مختل شده و کاربری آنان تایید نمی‌شود.

با استفاده از شماره مجازی رایگان و دیگر انواع شماره مجازی که پیش شماره کشورهای دیگر را دارند، می‌توان در این پلتفرم‌ها و سایت‌ها ثبت‌نام کرد و از خدمات آن‌ها بهره برد.

  • عدم وابستگی به مکان جغرافیایی خاص

دیگر ویژگی شماره مجازی رایگان تعلق داشتن پیش‌شماره آن‌ها به کشوری غیر از محل زندگی کاربران است. بر همین اساس، صاحبان مشاغل مختلف می‌توانند با مشتریان خود در سراسر جهان تماس بگیرند و گستره بازاریابی خود را وسعت بدهند.

  • ایجاد اعتماد بین‌المللی

ایجاد اعتماد در سطح بین‌المللی و بین کاربران نقاط مختلف دنیا از دیگر ویژگی‌های مهم انواع شماره مجازی است. این ویژگی به‌ویژه در انواع کسب‌وکار و عرضه محصولات تولیدکنندگان بسیار اهمیت می‌یابد. صاحبان کسب‌وکار یا تولیدکنندگان با ثبت شماره مجازی رایگان یا دیگر انواع شماره مجازی بر روی محصول یا وبسایت خود، می‌توانند به‌راحتی مشتریان بسیاری را ازکشورهای مختلف جذب ‌کنند و با آن‌ها تماس ‌بگیرند. روی هم رفته، می‌توان گفت کاربران از سراسر جهان به شماره مجازی اعتماد بیشتری دارند.  

مزایای استفاده از شماره مجازی

کاهش هزینه‌ها

استفاده از انواع شماره مجازی از جمله شماره مجازی رایگان مقرون به صرفه اقتصادی است. کاربران برای استفاده از هر شماره‌ واقعی باید سیم‌کارتی جداگانه تهیه کنند و گاه کاربر نیاز به چندین حساب کاربری دارد که برای هر یک باید سیم‌کارت بخرد.

با استفاده از برخی از انواع شماره مجازی می‌توان به‌جای خریدن چند سیم‌کارت، با یک شماره چندین حساب کاربری در چند پلتفرم یا پیام‌رسان ایجاد کرد. همچنین برقراری تماس از طریق شماره واقعی با خارج از کشور هزینه زیادی در بر دارد، با تهیه شماره مجازی، که اغلب پیش‌شماره کشورهای دیگر را دارد، می‌توان با صرف هزینه کمتر تماس برقرار کرد. استفاده از وبسایت‌ها و برنامه‌های ارائه‌دهنده انواع شماره مجازی نیز اغلب رایگان هستند و هزینه‌ای در بر ندارند. نصب برنامه‌های ارائه‌دهنده نیز معمولا ساده است و پیچیدگی خاصی ندارد.

سهولت در استفاده و صرفه‌جویی در زمان

برای استفاده از شماره مجازی نیازی به مراجعه به مراکز یا وبسایت‌های اپراتورهای مخابرات برای تهیه سیم‌کارت نیست. کاربران می‌توانند با نصب اپلیکیشن‌ها یا مراجعه به وبسایت‌های ارائه‌دهنده انواع شماره مجازی و شماره مجازی رایگان اقدام کنند.

گسترش سطح ارتباط بین‌المللی

امروزه اینترنت بستر فعالیت مشاغل بسیاری را در سطح جهانی فراهم آورده است. انواع شماره مجازی از جمله شماره مجازی رایگان نیز بدون داشتن محدودیت و وابستگی به مکان جغرافیایی، گزینه مناسبی برای توسعه کسب‌وکار اینترنتی در سطح بین‌المللی هستند. وجود شماره مجازی با پیش شماره کشورهای مختلف به نوعی برای مشاغل ایجاد اعتبار می‌کند. همچنین با استفاده از شماره مجازی، می‌توان به‌راحتی از شبکه‌های تراکنش مالی و انتقال وجه در سطح بین‌المللی همچون  سرویس paypal  استفاده کرد.

تامین امنیت حساب کاربری

برای ثبت‌نام در بسیاری از پلتفرم‌ها یا برنامه‌ها و وبسایت‌ها نیاز به ثبت شماره یا آدرس ایمیل است و در برخی از این برنامه‌ها، شماره تماس کاربران برای سایر افراد قابل مشاهده خواهد بود. از این رو، همیشه احتمال هک شدن حساب کاربری افراد و سوء استفاده از حساب آنان مانند دسترسی به اطلاعات مخاطبان و انواع کلاهبرداری وجود دارد. با استفاده از شماره مجازی این خطر از بین می‌رود و اطلاعات حساب کاربری از دسترس حمله‌های هکری مصون می‌ماند.

 برخورداری از امکانات و خدمات مشابه سرویس‌های مخابراتی

دیگر ویژگی مهم انواع شماره مجازی و حتی شماره مجازی رایگان آنکه هیچ تفاوت و تمایزی با شماره واقعی ندارند و هرگونه خدماتی را شامل می‎شوند. برای نمونه، تنطیمات منشی تلفنی گویا، ایجاد چند حساب کاربری هم‌زمان در برخی از پلتفرم‌ها مانند تلگرام، دریافت و ارسال پیامک (از طریق شماره مجازی دائمی و اجاره‌ای) و برقراری تماس تصویری از امکانت شماره مجازی به شمار می‎‌روند.

معایب شماره مجازی

مانند هر پدیده دیگری شماره مجازی نیز با وجود همه ویژگی‌ها و مزایا، معایبی نیز دارد.

احتمال از دست دادن حساب کاربری

گفتیم که روش تهیه این شماره‌ از طریق سایت‌ها یا اپلیکیشن‌های ارائه‌دهنده انواع شماره مجازی است. مهم‌ترین مسئله مرتبط با شماره مجازی، از دست رفتن حساب کاربری و اطلاعات آن در صورت بروز هر گونه مشکلی همچون فراموش کردن رمز عبور و مانند آن است.

این‌گونه مسائل در انواع شماره مجازی دائمی و اجاره‌ای کمتر رخ می‌دهد و بازگرداندن حساب بستگی به سرورهای ارائه‌دهنده شماره مجازی دارد. اما بسیاری از کاربرانی که شماره مجازی رایگان تهیه کرده‌اند، تجربه چنین مشکلی را دارند. از آنجا که با تهیه شماره مجازی رایگان، فقط یک بار پیامک تایید ارسال می‎شود، با از دست رفتن حساب کاربری امکان احیای دوباره حساب از طریق ارسال پیامک تاییدیه از پیام‌رسان یا سایت مقدور نیست.

ضریب امنیت پایین

این مشکل به‌ویژه در تهیه شماره مجازی رایگان بسیار رخ می‌دهد. ارائه‌دهندگان ممکن است یک شماره را به چندین نفر واگذار کنند و از این طریق، سایر کاربران به اطلاعات حساب کاربری دسترسی خواهند داشت.

همچنین در برخی از پلتفرم‌ها، شماره‌های مجازی رایگان به عنوان ربات شناسایی و مسدود و محدود می‌شوند؛ از همین رو، امکان از دست رفتن حساب کاربری وجود دارد. بنابراین پس از دریافت شماره مجازی رایگان، بهتر است از این مهم اطمینان یافت. به همین منظور باید شماره مدنظر را در لیست مخاطبان ذخیره کرد و سپس آن را در شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها جست‌وجو کرد. در صورت مشاهده حسابی با این شماره، باید از ساخت حساب کاربری با استفاده از آن شماره مجازی رایگان صرف نظر کرد.

احتمال هک شدن

احتمال هک شدن همواره در کمین هر حساب کاربری وجود دارد، با این همه، درباره شماره مجازی رایگان این احتمال بیشتر است و اغلب اطلاعات حساب کاربری توسط وبسایت یا اپلیکیشن ارائه‌دهنده شماره مجازی هک می‌شود. به این ترتیب، هکر با دسترسی به شماره مجازی رایگان، به اطلاعات موجود در حساب کاربری افراد در پلتفرم‌هایی همچون تلگرام و واتسپ و دیگر پیام‌رسان‌ها دسترسی می‌یابد؛ امکان سواستفاده از این اطلاعات وجود دارد.

راه‌اندازی سخت و زمان‌بر

نکته دیگر درباره شماره مجازی رایگان آنکه راه‌اندازی آن اغلب سخت است و نیاز به زمان زیادی دارد. مدتی را باید برای دریافت کد فعالسازی منتظر ماند و در بسیاری از موارد نیز کاربران کد دریافت نمی‌کنند و عملیات فعالسازی شماره مجازی رایگان با موفقیت همراه نمی‌شود.

دریافت کد احراز هویت یک بار مصرف

برای دریافت شماره مجازی رایگان، تنها یک بار امکان ارسال کد احراز هویت وجود دارد. برخی از سایت‌ها و برنامه‌ها و پلتفرم‌ها، پس از گذشت مدتی از ثبت‌نام و ساخت حساب کاربری از سوی کاربران، مجددا پیامک حاوی کد احراز هویت به آنان ارسال می‌کنند.

در صورت استفاده از شماره مجازی رایگان، امکان دریافت مجدد پیامک احراز هویت وجود ندارد و احتمال آن وجود دارد که حساب کاربری و اطلاعات موجود در آن برای همیشه از دسترس کاربر خارج شود. از همین رو توصیه می‌شود در مواردی همچون ثبت اپل آیدی از شماره مجازی رایگان استفاده نشود. بهتر است کاربران برای بالا بردن ضریب امنیت شماره و حساب کاربری خود، از شماره مجازی دائمی یا اجاره‌ای استفاده کنند.

شماره مجازی تلگرام

تلگرام پلتفرمی است که استراتژی‌های امنیتی شدیدی دارد و از این رو، ساخت حساب کاربری با شماره مجازی در آن با محدودیت‌های بیشتری مواجه است. پس از گذشت مدتی، بسیاری از شماره‌های مجازی رایگان از سوی تلگرام به عنوان ربات شناسایی و محدود و مسدود می‌شوند. توصیه می‌شود برای ایجاد حساب کاربردی در تلگرام با شماره مجازی و به‌ویژه شماره مجازی رایگان، از ورژن‌های قدیمی‌تر تلگرام یا نسخه‌های فرعی آن استفاده کرد. بسیاری از کانال‌های یا ربات‌های تلگرامی نیز شماره مجازی مخصوص تلگرام عرضه می‌کنند که معمولا از سوی این برنامه به عنوان شماره واقعی تلقی می‌شود.

از دیگر اصطلاحات مربوط به فروش و تهیه شماره مجازی در وبسایت‌ها و برنامه‌های ارائه‌کننده شماره مجازی، شماره‌ دیپورت و غیردیپورت است. مراد از شماره‌های ریپورت اغلب شماره‌ مجازی رایگان و گاه شماره مجازی غیررایگان است که در برنامه‌های پیام‌رسان یا شبکه‌های اجتماعی یک بار رد یا مسدود شده‌اند؛ از این رو، این شماره‌های مجازی برخی از قابلیت‌های خود را از دست داده‌اند و کاربری چندانی ندارند. این شماره‌های مجازی معمولا با قیمت پایین‌تر عرضه می‌شود.

در مقابل، شماره‌های غیر دیپورت ویژگی متضادی دارند یعنی در هیچ برنامه یا پیام‌رسان و وبسایتی مسدود یا محدود نشده‌اند. این شماره‌ها را به نوعی می‌توان شماره مجازی واقعی دانست زیرا کلیه ویژگی‌ها و قابلیت‌های شماره مجازی دائمی و اجاره‌ای را دارند و به‌ندرت محدود و مسدود می‌شوند. عملکرد و نوع کاربری شماره مجازی واقعی در تقریبا همه موارد مانند شماره واقعی است و هیچ تفاوتی ندارد. شماره مجازی واقعی درصد اطمینان بیشتری دارد.

امروزه صفحات اینترنتی مختلف و بسیاری از گروه‌ها و کانال‌های فعال در پیام‌رسان‌ها در زمینه ارائه شماره مجازی و شماره مجازی رایگان فعالیت می‌کنند. توصیه می‌شود که انواع شماره مجازی و به ویژه شماره مجازی رایگان از وبسایت‌ها و برنامه‌های معتبرتر تهیه شوند تا ضریب امنیت شماره تامین شود. همچنین بهتر است کاربران با توجه به نیاز و موارد استفاده خود مانند برقراری تماس با خارج از کشور، راه‌اندازی یا توسعه کسب‌وکار، عضویت در پلتفرم‌ها و وبسایت‌های خارجی و جز این‌ها، برای دریافت شماره مجازی و به ویژه شماره مجازی رایگان اقدام کنند.

سخن پایانی

چنان‌که گفته شد، امروزه استفاده از شماره مجازی رواج بسیاری یافته است. برقراری تماس با شماره‌های خارج از کشور، ایجاد چند حساب کاربری هم‌زمان در یک پیام‌رسان، گسترش مشاغل و ارتباط با مشتریان از سراسر جهان، انجام تراکنش‌ از طریق سرویس‌های مالی بین‌المللی و استفاده از خدمات وبسایت‌ها و برنامه‌های بین‌المللی همه جزو عواملی هستند که استفاده از شماره مجازی را توجیه می‌کنند. حفظ حریم خصوصی کاربر، امنیت بالا، کاهش هزینه‌ها، عدم وابستگی به سخت‌افزار مخابراتی (سیم‌کارت) عدم وابستگی به مکان جغرافیایی و سهولت استفاده نیز از ویژگی‌‌ها و مزایای شماره مجازی محسوب می‌شوند. شماره مجازی در سه نوع رایگان، دائمی و اجاره‌ای به کاربران ارائه می‌شود. از این میان، شماره مجازی رایگان طرفداران بیشتری داشته و در عین حال احتمال ریسک بالایی نیز دارد. شماره مجازی دائمی و شماره مجازی اجاره‌ای در مقایسه با شماره مجازی رایگان ضریب امنیتی بالاتری دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *